Oost west, thuis best! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Oost west, thuis best! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Oost west, thuis best!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

20 Juni 2006 | Nederland, Reeuwijk

Ondanks dat het mijn laatste dagen waren, deden ze niet onder aan de eerder genoten dagen. Bacardi Island was letterlijk paradijs, hagelwitte stranden en water zo blauw en schoon. Even heb je het gevoel dat je helemaal weg bent van de bewoonde wereld... (helaas duurt dat gevoel maar hel kort)
Natuurlijk willen ook wij het voetbal WK hier niet missen. De Dominicaanse Republiek is dan wel niet gekwalificeerd maar genoeg toeristen om de cafeetjes vol te krijgen. Ik moet toch toegeven, niets is zo leuk om het thuis in Nederland te kijken (gelukkig kan ik er nog eentje zien, toch Tinus?!) Maar heb mij toch in oranje outfit gehesen!
We hebben geluk, ook de laatste dagen waait het hard genoeg om te kiten en dat hebben we dan ook volop gedaan! Het is echt een waanzinnig gevoel!
Omdat vrijdag mijn laatste dag was heeft Jules 2 paarden geregeld en hebben we met zonsopgang op het strand en in de zee, gegalloppeerd. Gaat eigenlijk best snel, moest soms toch even de teugels aantrekken. 's Avonds hebben we lekker met z'n tweetjes gedineerd op het stran, héél romantisch! Zaterdagochtend heeft hij mij om 06.30 uur (DR tijd) naar het busstation in Sosua gebracht. Uitgebreid afscheid genomen maar gelukkig zien we elkaar snel weer!
Vanaf Sosua neem ik de bus naar Santo Domingo (ongeveer 5 uurtjes) Heb ik natuurlijk weer omdat ik alleen zit in de bus. Naast mij komt een jongen zitten die even uitgebreidt zijn revolver gaat ontleden en schoonmaken en of dat nog niet genoeg is moet hij ook nog kotsen! En bedankt... Niet echt de meest relaxte rit. Na 8,5 uur vliegen sta ik weer op Europese bodem, Madrid. Ik weet niet of ik een abonnement heb op rennen over vliegvelden, maar opnieuw op het nippertje mijn vlucht weten te halen. Gelukkig staan mijn vader, Esther, tante Winnie en oom Jelle mij al op te wachten op Schiphol. Om 12.30 uur (NL tijd) open ik dan eindelijk de voordeur. Na aftrek tijdsverschil RD - NL heb ik toch nog 24 uur moeten reizen. Je kunt wel nagaan hoe moe ik ben. Tijd voor een break, vakantie misschien?! hihi.

  • 20 Juni 2006 - 15:05

    Yvonne:

    Bien venido amiga!
    Succes met wennen,al ga je snel weer weg.

  • 20 Juni 2006 - 15:53

    Monica Timmermans:

    Het zal wel weer even wennen zijn voor je in ons kikkerlandje. Maar wat een geweldige ervaring heb jij achter de rug. Ik blijf graag op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

  • 20 Juni 2006 - 16:18

    Miranda:

    Hoi Jessica!
    Welkom thuis in Nederland!! Wat zal het ontzettend wennen zijn, na alles wat je meegemaakt hebt de afgelopen 8 maanden. En dat is nogal wat, ik vond het ontzettend leuk om al je verhalen te lezen! Bedankt daarvoor! En ik denk dat je vast nog wel een keertje langskomt toch?
    Groetjes,
    Miranda

  • 21 Juni 2006 - 06:18

    Rita:

    Welcome back in dit kouwe kikkerland! Wat een enorme ervaring zeg. Zo en nu mag je echt vakantie gaan houden, hihi. Bedankt voor je fantastische en mooie verhalen.

  • 21 Juni 2006 - 07:04

    Martin:

    Wat volgt er nu? Gaan jullie je eerste boek uitgeven? 'Zuid-Amerika in vogelvlucht' door J&J?
    Ik mocht je verhalen graag lezen en sommige passages delen met mijn collega's omdat ze zeer vermakelijk waren!
    Don''t be a stranger, we zitten 'nog' op ons oude adres!

  • 22 Juni 2006 - 06:59

    Sabrina:

    He Jes
    Welkom thuis in het koude kikkerlandje niet zo mooi als hier boven. groetjes Sabrina

  • 22 Juni 2006 - 09:22

    Vaantje Personeel:

    jessie
    hier een noodkreet van je vrienden van t vaantje
    KOM ONS REDDEN

  • 28 Juni 2006 - 21:19

    Irma Luizink:

    meid, wat heb ik genoten van je verhalen en foto's.
    Je bent weer veilig thuis, en hebt nog net het staartje van oranje meegemaakt, dus je bent er weer helemaal. kus irma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Reeuwijk

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 8068
Totaal aantal bezoekers 80651

Voorgaande reizen:

17 November 2005 - 18 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: