Rondje Zuid- Amerika voltooid! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Rondje Zuid- Amerika voltooid! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Rondje Zuid- Amerika voltooid!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

10 Mei 2006 | Ecuador, Quito

We zijn weer terug in Ecuador! Maar dit keer arriveren we in Otavalo. Het plaatsje dat bekend staat om zijn markten. Vrijdagavond arriveren we hier en maken we kennis met dit leuke stadje. We gaan vroeg naar bed want de zaterdagmarkt is het grootst en begint al om 07.00 uur. Marktkooplui komen van heidenen ver om hier hun spulletjes aan te bieden. Niet alleen voor de toerist maar ook onderling verrichten ze veel ruilhandel. Een stuk kaas voor een warme trui etc. Een waanzinnig mooi gezicht en een doolhof zo groot. Natuurlijk slaan wij ook hier al onze souvenirs in, wat resulteert in het kopen van een extra tas (dat direct ook een mooi souvenir is!). Na een dag shoppen op de markt en ronddwalen in het stadje ben ik klaar voor terug naar Quito. We willen nog even goed uitrusten voordat de reis begint naar de Galapagos eilanden.
Zondag zijn we weer terug in Quito. Hotel Majestic, hetzelfde hotel waar ik donderdag 17 november 2005 arriveerde om te beginnen aan dit avontuur. Voelt raar maar voldaan! ´s Avonds besluiten we te eten waar we aan het begin van de trip ook aten, Mongo´s. Natuurlijk veel herinneringen opgehaalt, zeker met Sarah, Julie, en Julian. Ik ken hen al vanaf Quito vorig jaar. De Galapagoseilanden ga ik alleen bezoeken. Julie en Julian gaan ook maar zitten op een andere boot, wellicht lopen we elkaar tegen het lijf op een eiland. Sarah gaat verder reizen door Panama, Cuba, de States, Europa en Dubai. Zij zit nog even in het vakantiegevoel tot september dit jaar. Gisteravond hebben we met een hecht clubje ons defintief afscheidsdiner gehad (Julian en ik natuurlijk niet...!!) en gaat ieder onze eigen weg. Geeft me toch een raar gevoel.

Vandaag hebben we nogmaals het oude centrum van Quito bezocht, net als 6 maanden terug. Grappig om alles terug te zien. Zo bezochten we 6 maanden geleden de kerk La Compañia in de steigers. Nu is de renovatie klaar en staat hij er weer netjes bij. Vanavond pakken want morgen om 06.10 uur word ik opgehaald voor vertrek naar de Galapagos eilanden.

• 09 Mei 2006 - 20:00

Hola Jes,:

Wij kwamen op bijna ieder eiland een stel uit Canada tegen, waar we 5 dagen mee in de Amazone hadden doorgebracht, best een beetje maf.
    Als jullie boot ongeveer even groot is, is de kans heel groot dat je dezelfde route volgt. Veel plezier op de Galapagos, ik hoop dat het niet te koud is.

Ciao, Yvonne

• 09 Mei 2006 - 20:36

433 Foto's !!:

Je hebt ruim 400 foto's geplaats en ik heb ze net allemaal nog een keer bekeken, dat geeft nog eens weer wat een waanzinnige reis je al hebt gemaakt en hoelang je al onderweg bent.

Iets om trots op te zijn en nooit te vergeten!
    Yvonne

• 12 Mei 2006 - 15:36

Monica:

De tijd vliegt voorbij maar deze ervaring en herinnering zal je altijd bij blijven. En nu nog een mooie afsluiting op de Galapagos Eilanden.

Geniet ervan!

Monica

• 15 Mei 2006 - 15:42

Vloen:

Ik zou graag wel wat foto's willen zien van jou tussen de zeehonden of met wat vinken op schoot. Geniet er van en goed weer gewenst. Ter info: je kan ook over voetbal praten want Ecuador speelt ook de WK 2006. Vamos a la playa

doeiiiiiiiiiiiiiii

• 16 Mei 2006 - 15:43

Jeffrey Vermeulen:

Hey Jessica,

Heb eindelijk eens tijd gehad om wat van je verhalen te lezen en dan kom je al weer bijna terug... Veel plezier nog in alles wat je nog gaat meemaken!

Een vriendelijke groet,

Jeffrey Vermeulen ('t Vaantje)

• 17 Mei 2006 - 07:51

Esther:

lieve jes. ja je komt bijna weer thuis ik heb genoten van je verhalen en foto's tot 18 juni geniet van je laatste maand