Een echt piratenstadje - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Een echt piratenstadje - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Een echt piratenstadje

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

22 Februari 2006 | Brazilië, Brasilia

Paraty ligt halverwege de kustlijn tussen Rio en Sao Paolo. In de 17e eeuw gold dit stadje als een belangrijke doorvoerhaven voor het goud dat in de staat Minais Gerais gedolven werd. De piraten in die tijd maakten veelvuldig gebruik van de mogelijkheid om dit goud te onderscheppen. Het plaatsje heeft een koloniaal centrum en de gebouwen hier zijn perfect bewaard gebleven. De straten bestaan uit allemaal ronde stenen. Niet echt makkelijk om te lopen met onze slippers (verzwikte enkels). Vroeger deden ze dit omdat het water soms nogal hoog stond en dan direct de straten schoon spoelde. Paraty heeft 65 eilandjes en vele strandjes waar je kunt snorkelen, zeilen, zwemmen etc. Wij hebben een zeiltocht geboekt bij een lokaal bureautje. Een 4 uur durende trip op een zeilboot die diverse eilandjes aandoet. Waanzinnig veel visjes gezien en ertussen gezwommen. Helaas veranderde het weer nogal plotseling in onweer en regen... Maar gelukkig was het eerste deel schitterend. Gisteren heeft het verder de hele dag geregend. Jippie! het lijkt wel NL. 's Avonds de lokale bar opgezocht en met de Buena Vista Social Club op de achtergrond, de Cuba Libres en de Piña Colada's weggedronken. Wat is het leven soms toch heerlijk!! Vandaag heb ik eerst een grote schoonmaak gedaan in de tent en in mijn rugzak. Daarna heerlijk ronddwalen in de straatjes van Paraty. Helaas is de hitte nogal extreem, maar niet getreurd. Vanmiddag ben ik eindelijk naar de kapper geweest. Mocht ook wel na 3 maanden niets eraan te hebben gedaan. Marthiés heeft een schitterende coupe gemaakt en ik ben meer dan tevreden. Vanavond gaan we lekker uiteten want het campingeten is niet echt lekker meer. Natuurlijk gaan we ook hier de discotheek bezoeken en kijken hoe het er hier aan toe gaat. Morgen vertrek ik naar Rio de Janeiro. Ik ga mij mentaal en geestelijk klaarmaken voor het feest van het jaar in Brazilië, CARNAVAL!!

• 22 Februari 2006 - 19:28

Lieve Jes,:

Waar is nou die foto van je nieuwe kapsel? Wel even eentje op je site zetten hoor! Heel veel Carnaval plezier en kom wel heelhuids uit het feestgewoel he!
    Ciao,
    Yvonne

• 22 Februari 2006 - 20:22

Tonny:

Hallo lieve schat, Jij beleeft echt een waanzinnige tijd! Ben erg benieuwd hoe je het Carnaval in Rio gaat ervaren. Doe wel voorzichtig! We lezen het wel. Dikke knuffel.

• 24 Februari 2006 - 06:41

Diana:

Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar. Veel plezier bij het carnaval.

groetjes Diana

• 24 Februari 2006 - 09:16

Monica:

Jessicaatje,

Veel plezier met het carnaval vieren in Rio! We zien natuurlijk graag de foto's van jou in een typisch Braziliaans carnavalskostuum tegemoet.
    Dit weekend breekt het carnavalsgewoel in Branbant en Zuid-Limburg los. Ook leuk....., maar dit verbleekt bij Rio.

Groeten uit een koud kikkerlandje.

Monica

• 24 Februari 2006 - 21:33

Jolanda:

ehm...volgens mij ben je vergeten mij met het dweilorkest mee te nemen.........

• 25 Februari 2006 - 09:52

Henk.:

Hoi Jes, veel plezier met het carnaval en ben benieuwd naar je verhalen. Kijk wel uit in het feest gedruis.

groeten, ook van Benji.

• 25 Februari 2006 - 12:27

Kim:

Net carnavalsoptocht voorbij zien komen in jouw dorp Reeuwijk. En ja je hebt heel wat gemist hoor! Wel wat kouder (het is hier ca. 2 graden) en wat minder blote dames, maar dat mag de pret niet drukken! Ja daar kan geen carnaval in Rio tegenop! Haha! Veel plezier daar! Groetjes Kim

• 27 Februari 2006 - 09:03

Tinus:

Hee Jess!
    Ben heel erg benieuwd naar je verhalen (én foto's) van Rio! Schijnt echt super te zijn! Heb je een mooie outfit? Hoe is het met je loverboy? Reis je nog steeds met die meiden of hebben die een andere route? Heel veel plezier in Rio! Geniet ervan!

Kus

• 28 Februari 2006 - 12:18

Vloon:

He samba queen; heb je wel pleisters bij je voor eventuele blaren?

veel plezier
    ps hier het heeft vanochtend licht gesneeuwd en zondagochtend was het steenkoud