Diamonds are a girl´s best friend... - Reisverslag uit Ouro Prêto, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Diamonds are a girl´s best friend... - Reisverslag uit Ouro Prêto, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Diamonds are a girl´s best friend...

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Maart 2006 | Brazilië, Ouro Prêto

We gaan vanaf de kust inlands naar het mijnstadje Ouro Preto. Natuurlijk heeft Brazilië ook zijn kenmerken. Wat Peru heeft met zijn Inka Kola, heeft Brazilië met Guaraná. Dit rode besje groeit in het regenwoud en geeft je net als Red Bull, energie. Het frisdrankje is alleen in Brazilië te verkrijgen. Persoonlijk is het mijn favoriet. Het schoeisel van de gemiddelde Braziliaan zijn de ´Havaianas slippers´. Deze firma heeft het rubbere schoeisel uitgevonden. Hét likeurtje van de Brazilianen is de Caipirinha. Dit is gemaakt van suikerrietvodka, suiker en limoen. Voor mij een beetje te sterk maar wel heel verfrissend. In Brazilië worden veel edelstenen gevonden. Zo ook in Ouro Preto. In de mijnen van Ouro Preto vind je naast edelstenen ook veel goud. Ik heb een tour gemaakt in deze mijn. We gaan met een gammel karretje naar een diepte van 350 meter. Daar vinden we ook een natuurlijk meer. Je kunt erin zwemmen als je wilt maar ik ga er niet in vanwege de vele chemicaliën in de mijn. Het goud krijgt pas de kleur geel als het met verschillende middelen is bewerkt zoals arsenicum en zilver.
Ouro Preto is volgebouwd met kerkjes en door de bestratingen van kinderkopjes geeft het een koloniale uitstraling. De kerkjes zijn van binnen rijk bewerkt met goud. De schilderijen zijn heel kleurrijk door het gebruik van mineralen. Alles bijelkaar een schitterend gezicht. Overal in het stadje vind je juweliers die stenen en/of sieraden met stenen verkopen.
Helaas ben ik hier in de regentijd en komt er elke dag rond de klok van 16.00 uur een flinke bui op mijn kop. Een betere aanschaf dan stenen was voor mij dan ook een paraplu!

  • 08 Maart 2006 - 16:56

    Tinus:

    Waanzinnige foto's van carnaval in Rio! Je ziet ook goed dat je lekker aan het genieten bent! Ik ga morgen mn ogen laten laseren.... vind het wel heel erg spannend! Zal allemaal wel goed komen! Misschien hoor je even nix van me, maar dan ben ik gewoon aan het herstellen ;-) Ik mail je later weer met mn nieuwe oogjes! Heel plezier wijfie!

    Dikke kus x

  • 08 Maart 2006 - 18:28

    Joi Jes,:

    Ik ben helemaal Caipirinha gek na Brasil. Veel te sterk soms, maar laat er een maken met extra limoen en extra suiker; helemaal geweldig.
    Ik heb terug gekeken en nu je Rio foto's gezien, leuk hoor.
    Liefs,
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Ouro Prêto

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 80738

Voorgaande reizen:

17 November 2005 - 18 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: