Zwemmen met wilde dolfijnen - Reisverslag uit Canoa Quebrada, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Zwemmen met wilde dolfijnen - Reisverslag uit Canoa Quebrada, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Zwemmen met wilde dolfijnen

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 Maart 2006 | Brazilië, Canoa Quebrada

Praia de Pipa is nu onze eerste stop. Een klein kustplaatsje dat op menig kaart niet vermeld staat. Er is dan ook niet veel meer te doen dan zwemmen in de zee en in het zwembad. Zwemmen in de zee is hier meer special dan alle andere stranden, aangezien ze hier het stuk ´Dolphins bay´ bezitten. Zoals de naam het al zegt, het stikt hier van de dolfijntjes. De Zuidamerikaanse dolfijnen zijn niet zo heel groot. Wij huren een zeilboot voor een paar uur om zo dichtbij als mogelijk te komen. Vanaf de zeilboot duik je in het hemelsblauwe water en de dolfijnen zwemmen heel dichtbij je zwemmen. Een hele speciale ervaring. Praia de Pipa is voor ons een ruststop. We reizen snel en we willen graag alles doen en zien. Tijd voor verwenning: een manicure en een pedicure! Heerlijk gevoel dat alles weer zacht is en netjes gelakt.
Nadat we ´s avonds terugkwamen van ons diner, vonden we een onaangekondigde gast in de boom naast onze kamer, een leguaan! Een schitterend dier dat voor ons de wacht hield voor alle insecten.

Nooit gedacht dat er zoveel Nederlands in Brazilië te vinden was. Tot mijn verbazing ook in Canoa Quebrada. Net als Praia de Pipa, piepklein en aan de kust. We verblijven in Hotel Holanda, jawel gerund door een Nederlander. Maar hij is niet de enige, na aankomst lopen we een rondje op het strand om de boel te verkennen, lopen we tegen een Nederlands meisje aan. Zij bezit een strandhuisje en nodigt ons direct uit voor een drankje. Olaf, ook Nederlands, woont al 8 jaar in Canoa en regelt excursies. We boeken bij hem een Dunebuggie excursie voor de volgende dag. Een waanzinnig natuurspektakel en veel snelheid in ons ´karretje´. Tussen de middag eten we kreeft als lunch!

• 31 Maart 2006 - 10:44

Kiekeboe!!: