De grotten van Ubajara - Reisverslag uit Belém, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu De grotten van Ubajara - Reisverslag uit Belém, Brazilië van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

De grotten van Ubajara

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Maart 2006 | Brazilië, Belém

We zeggen gedag tegen de zee en het strand. Die zien we in Colombia pas terug. We gaan inlands richting Belém. De start van de allermachtige rivier de Amazone. Voordat eerst het Ubajara NP met zijn grotten en vele vleermuizen. In de grotten vind je een rotsspektakel in de vorm van dieren zoals een paard, leeuw, slang, haai etc.
Nadat we deze grotten hebben bezichtigd gaan we snel verder naar het volgende NP: Sete. Sete is ook bekend vanwege zijn rotsformaties maar dan boven de grond. Helaas is onze camping 10 km. vanaf het begin van het park en is het enige transportmiddel in de buurt kapot. Lopen is niet een optie aangezien de hitte hier ondraagelijk is na 10.00 uur. Dus niets gezien in Sete NP, maar wel bezoek gehad van 4 leguanen.
Vanaf Sete gaan we naar Belém, het start- eindpunt van de Amazone. Belém zelf heeft niet veel te bieden voor de toerist naast zijn haven. We staan dan ook om 05.00 uur naast ons bedje om vervolgens om 06.00 uur in de haven te zijn om de bootjes te zien binnenkomen met de visvangst. Geloof mij dat zijn geen kleine visjes!

• 31 Maart 2006 - 10:43

Hermano:

Que tal mi hermana?
    Aqui todo bien.
    Quires pregutar; entiendes espagnol o crees ahora que pasa?
    Pues nada.. Boy apprender franses porque creo vamos a francia en futuro.. Beso Brian