Angel Falls - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Angel Falls - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Angel Falls

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 April 2006 | Venezuela, Caracas

Vanaf Cuidad Bolivar nemen we een vliegtuigje naar Canaima NP. Dit park bezit de fameuze Angel Falls. Jimmy Angel (USA) vloog in 1935 voor de eerste keer over de watervallen. De tweede keer (2 jaar later) vloog hij opnieuw erover alleen dit keer stortte zijn vliegtuig neer. Hij overleefde het ongeluk en vanaf die tijd staan de watervallen op de kaart als de Angel Falls. Zijn vliegtuigwrak staat nu als monument bij de entree van het vliegveld. Niet echt een veelbelovende vlucht aangezien zijn vliegtuid verdacht veel op die van ons lijkt...
Zodra we arriveren op onze bestemming zoek ik een plekje voor mijn hangmatje. We logeren naast een schitterende lagune met diverste watervallen. Die middag nemen we de kano mee en maken we een rondje op het water gevolgd door een korte junglewandeling naar de volgende lagune. Hetwater in de lagunes lijkt op theewater, zo bruin. Dit komt door de combinatie van mineralen. Een schitterende wandeling, met onderweg diverse verkoelende watervallen, brengt ons terug in ons kamp.
Het stikt in dit park van het wildleven. Zo worden we wakker door het geluid van overvliegende ara's. Ze maken enorm veel herrie maar zijn zo mooi. Op de ochtendwandeling naar het dorp kom ik een aap tegen die dolgraag mijn flesje yoghurtdrink wilt hebben. Na een korte conversatie besluit hij dat het te lang duurt en begint te stampen met zijn voeten. Ongeduldige aapjes krijgen niets!
In ons kamp vliegt ook een tucan rond. Een waanzinnig mooie vogel.
De Angel Falls zijn goed te bezichtigen vanuit de lucht. We nemen vanuit het NP een vliegtuigje over de Falls. De watervallen zijn niet zozeer bekend vanwegede de grote maar door zijn hoogte. Het water valt zo'n 2560 meter naar beneden en is daarmee de hoogste van de wereld. Vanaf de Falls gaan we terug naar Cuidad Bolivar, op naar de hoofdstad van Venezuela: Caracas. Deze stad wordt ook wel de meest gevaarlijkste stad van Zuid-Amerika genoemd. Julian en ik hebben hier niet veel meer te doen dan onze vluchten te organiseren.
Op dit moment zijn er veel demonstraties (vanwege de veiligheid) aan de gang in Caracas. Dit maakt de stad extra gevaarlijk. Verleden week zijn al 3 kinderen ontvoerd en vermoord. Het plein Bolivar, het huis van Simon Bolivar etc. zijn allemaal niet toegangbaar. Gelukkig kunnen we wel gebruik maken van de kabelbaan. Vanaf de top heb je een goed zicht over de stad.
Pasen is in zicht en in Venezuela is dit een belangrijke week. Alles is voor een week gesloten. We moeten dus genoeg inslaan tot we in Mérida aankomen. In de tussentijd maken we een 4-daagse excursie naar de Llanos.

• 20 April 2006 - 08:56

Brother:

Hoi Jes,

Kon je een lekkere douche nemen onder water dat zo'n 2.5 km naar beneden valt?..
    Ik wil graag je Frans - Ned. woordenboek lenen.. heb je die? Mag dat?

Enjoy! Kiss Brian

• 20 April 2006 - 12:57

Esther:

geniet van je fotos en verhalen

• 20 April 2006 - 16:19

Tinus:

Oeh die foto van jou en Jules .... zwijmel ;-) Veel plezier nog Fa-women!

Knuffel x

• 30 Maart 2017 - 09:06