Surprise, surprise! - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Surprise, surprise! - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Surprise, surprise!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

25 April 2006 | Colombia, Santa Marta

De grensformaliteiten tussen de Venezuela en Colombia zijn simpel en één van de snelste tot nu toe. We gaan verder per bus naar Cúcuta, een stad net over de grens in Colombia. Wat een verrassing, Colombia is totaal niet wat ik verwacht had. Het is een schitterend land met ontzettend vriendelijke mensen. Vanaf Cúcuta vliegen we door naar Bógota en direct verder naar Cartagena. Deze stad ligt aan de Caraïbische kust. We overnachten in een hostel binnen de historische stadsmuren. Het oude centrum van Cartagena is omringd door dikke stadsmuren die nog in stand staan. Verder is Cartagena rijk met vele kerken, een gigantisch fort en vele lievelijke pleinen. De historische binnenstad is schitterend, straten bestraat met kinderkopjes, balkonnen behangen met kleurrijke bloemen en natuurlijk veel koffiecafeetjes. Eindelijk goede koffie! Het is heerlijk ronddwalen in Cartagena.
Maar natuurlijk willen ook wij alvast een voorproefje nemen van de Caraïbische zee. We bezoeken de eilandengroep Rosario Islands. Deze liggen voor de kust van Cartagena. Op één van de eilanden hebben ze een aquarium met basins gebouwd in de zee. Hier vind je dolfijnen, haaien, schilpadden, krokodillen etc.
De terugreis vanaf de eilanden was een spektakel op zich. De speedboot scheert over de golfen en komt met klappen neer op de zee! We hebben nog een hele dag in Cartagena om ons lekker te verwennen met koffie en het goede uitzicht. Vanuit Cartagena nemen we de bus naar Santa Marta.

  • 01 Mei 2006 - 19:00

    Miranda:

    Hoi Jessica! Wat leuk om weer eens wat van je te lezen. Gaaf zeg, dat paragliden... lijkt me een geweldige ervaring! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik wens je nog heel veel plezier, en ik blijf je volgen. Groetjes, Miranda

  • 06 Mei 2006 - 12:09

    Mama:

    hallo jess. weer even een berichtje van je moeder alles goed hier ik hoop ook met jouw, ik ben nu bij brian en albane. ik ben met brian al verjaardags cadeau gaan kopen. het is hier nu pas mooi weer eindelijk, ik laat nog even via brian hotmail de laatste fin.stand weten groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Santa Marta

Jessica

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 80723

Voorgaande reizen:

17 November 2005 - 18 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: