Tyrona National Park - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu Tyrona National Park - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Jessica Aagten - WaarBenJij.nu

Tyrona National Park

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Mei 2006 | Colombia, Bogotá

Vanuit Santa Marta nemen we de bus naar het begin van het Nationaal Park Tyrona. Dit park heeft een extreem karakter, Caraïbische zee en jungle. De stranden in het park zijn niet erg veilig. Ze staan bekend als ´ziet er geweldig mooi uit (blauw water en witte strand) maar je verdrinkt direct´. Nog niet zo lang geleden stond dit park bekend als gevaarlijk vanwege de aanwezigheid van Guerillastrijders. Ze bivakeren nog steeds in het park maar dieper in de jungle. De bus zet ons af aan het begin van het park. Vanaf dat punt hiken we zo´n 45 minuten naar ons kamp in Arrecifes. Het park heeft een lagune de zogenaamde La Piscina, dit betekent zwembad. In dit stukje zee kun je goed zwemmen aangezien de golfen breken op de stenen halverwege in plaats van op het strand. Het water is schitterend helder en het zand is wit. Helaas valt het weer een beetje tegen. Het is warm genoeg om te zwemmen maar als je eruit komt is het even koeltjes. De natuur in het park is schitterend. Zo vind je naast ons kamp een meer dat grenst aan de jungle en aan het strand van Caraïbische zee. Dat geeft een heel mooi contrast. In het water en op het strand zie je veel enorme rotsblokken die door het water mooi gevormd zijn. Helaas heeft een schip hier ook zijn eind gevonden, we zien een schipwrak tegen een rots in de zee liggen. Op het strand vinden we mooigekleurde kwallen en krabbetjes.

De volgende dag hiken we een uurtje door de jungle naar El Campo. Dit kamp is vooral bewoond door hippies die hier maanden blijven hangen. De zee hier is ook veilig genoeg om te zwemmen.
Naast ons huisje in het kamp leven vele aapjes in de bomen. Niet erg vriendelijk want ze gooien de mango's uit de bomen naar ons!
We hiken weer terug naar het begin van het park om vervolgens de bus te pakken naar het vliegveld van Santa Marta. We vliegen nu naar Bogotá, de hoofdstad van Colombia.

• 01 Mei 2006 - 20:43

Hola Jes,:

Leuk dat Colombia anders is dan verwacht (in positieve zin zo te lezen). Ik ben benieuwd hoe Bogota is, veilig op zijn minst hoop ik.
    Groet,
    Yvonne

• 01 Mei 2006 - 20:51

Tonny:

Hoi lieve meid, Blijf je wel een beetje op je hoede?? Hoe is het met de liefde? We blijven je volgen. Knuffel

• 05 Mei 2006 - 07:56

Schaapie:

Noch twee weeken en dan moederdaag!

• 06 Mei 2006 - 13:40

Pa.:

Hoi Dochter,
    Mooie foto's en een leuk verhaal geniet er nog maar van.